piątek, 23 grudnia 2011

Śledzie w zalewie pomidorowej


Nigdy takich śledzi nie robiłam, ale już od dawna chodziły mi po głowie. Przepis wydawał mi się rzetelny, więc postanowiłam spróbować. Nie wiem jeszcze jak smakują, bo dopiero je przygotowałam, ale po samym zapachu wyrobiłam sobie już zdanie na temat tego dania. Na pewno będzie pysznie!!!
To moja ostatnia propozycja w tym roku na wigilijny stół. A teraz lecę zajrzeć jeszcze do makowca, który siedzi w piekarniku :)

Śledzie w zalewie pomidorowej
1 kg świeżych śledzi
1 słoiczek koncentratu pomidorowego (150 g)
1 szkl wody
0.5 szkl octu
0,5 szkl oleju
4 łyżki cukru
1 liść laurowy
4 cebule
5 ziarenek ziela angielskiego
6 ziarenek pieprzu
2 goździki
2 łyżeczki soli

Wszystkie składniki z wyjątkiem śledzi i koncentratu zagotować. Do gorącej zalewy dodać włożyć pokrojone na dzwonki śledzie (moje były małe więc włożyłam w całości), na wierzch wyłożyć koncentrat pomidorowy, nie mieszać, gotować na małym ogniu 10-15 minut. Po wystudzeniu wstrząsnąć lub delikatnie wymieszać.

*źródło www.smakowite.info

17 komentarzy:

  1. az slinka cieknie na takie smakolyki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo apetyczne sledzik takie wlasnie lubie......Wesolych świat!!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajne śledzie - takie całe :) ja mam zawsze płaty a te wyglądają ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  4. Czułam, że przed Świętami jakieś świetne danie z rybami będzie u Ciebie i miałam rację! Pycha!
    Dobrych Świąt Piegusku:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wesołych Świąt Piegusku !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. wygladaja pysznie
    Wesołych Swiat !!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych Świąt życzę Tobie i Twojej Rodzinie, aby były przepełnione miłością i magią jakie niosą ze sobą. Jak co roku, by zdawały się wyjątkowe i niepowtarzalne w gronie najbliższych. Na stole samych udanych wypieków, a w Nowym Roku wielu sukcesów i spełnienia marzeń, życzy Justyna :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe śledzie!
    Pięknego świętowania Reniu!

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuję za życzenia, również życzę Wesołych, pysznych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Reniu życzę Ci i Twoim najbliższym błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Spokojnych, wesołych i oczywiście smakowitych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię każde śledzie, a własnoręcznie robione - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  13. zjadłabym takiego śledzia :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak - dzisiaj zabieram się za ten przepis - ale niestety nie ze śledzia, nie ma go w sklepie. Dostawca stwierdził, że nasz POLSKI ŚLEDŹ trafia do Obcego odbiorcy bo tam lepiej płacą - zamiast na nasz rynek. Kupiłam więc takie małe, ładne cosie i robię podejście. Pewnie znowu w nocy wstanę, żeby sprawdzić co wyszło :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)