środa, 20 stycznia 2010

Ciasto chałwowe


Przepis zaczerpnięty z przepisów Kasi - Twoja Złota Kolekcja. Generalnie nie przepadam za chałwą ale ciasto zjadłam ze smakiem :). Robiąc ponownie napewno skuszę się na poprawki szczególnie jeśli chodzi o biszkopt resztę pozostawię bez zmian.

Biszkopt

6 jajek
6 łyżek cukru
8 łyżek mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem

20 dag chałwy
20 dag margaryny Kasia
4-5 łyżek cukru pudru
2 łyżki rodzynek i posiekanych orzechów
25 ml alkoholu
Dekoracja

1 tabliczka czekolady
3 łyżki śmietany 36 %

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę.Nie przerywając ubijania dodawać po jednym  żołtku. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać przez sito i  dodać do masy delikatnie mieszając.
Do prostokątnej formy ( i tu miałam wątpliwości bo niewiem czy nie miała przez przypadek być keksówka ) posmarowanej margaryną wlać ciasto i piec około 30 minut w temp 170 stopni.

Miękką Kasię utrzeć z cukrem pudrem na puszysta masę, dodać pokruszoną chałwę a następnie alkohol, rodzynki i orzechy. Wymieszać.

Zimny biszkopt przekroić wzdłuż, przełożyć kremem i udekorować rozpuszczoną ze śmietanką czekoladą.
Smacznego :).






13 komentarzy:

  1. Wspaniałe ciasto, uwielbiam chałwe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na to ciasto też się skusze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. chałwę uwielbiam! też piekłam z nią ciacho, Twoje zachęca do ponownego pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wioseko27-ja za chałwą nie przepadam ale to ciasto wyjątkowo mi smakowało
    pyra-cieszę się, mam nadzieję że podzielisz się wrażeniami jak je upieczesz i niewiem dlaczego ale nie mogę u Ciebie na blogu dodać komentarza
    myniolinka-dziękuję :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja dawno nie jadlam juz chalwy...Ciasto jak dla mnie wyglada przesmacznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Więc ciasto to piecze sie w formie do keksa czy w zwyklej duzej prostokatnej?

    OdpowiedzUsuń
  7. anonimie ja upiekłam w prostokątnej o wymiarach 25x30

    OdpowiedzUsuń
  8. Aha, ok.. Bardzo dziękuję za odpowiedź i jako, że zbliżają się święta życzę wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuję za życzenia i również życzę wesołych Świąt :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie podoba mi się to ciasto, w jakiej blaszce piekłaś biszkopt?

    OdpowiedzUsuń
  11. annaz blaszka miała wymiary 25x30

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za szybką odpowiedź! W takim razie piekę jutro :)

      Usuń
    2. proszę bardzo:) mam nadzieję, że ciasto Ci posmakuje:) pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za wizytę i pozostawiony komentarz :)